Eerste dagen in Nieuw Aurora

10 oktober 2018 - Aurora, Suriname

Laatste avond in ParamariboIn verband met een missende koffer (wat een ellende) mochten wij een dagje langer in Paramaribo blijven. Bij een heerlijk lokaal tentje onze laatste maaltijd in de stad gegeten. En voor de laatste keer vanaf ons dakterras naar de prachtige zonsondergang gekeken in Paramaribo.

Zondag ochtend werden wij om 9 uur opgehaald met een busje om richting het binnenland te rijden. Na drie en een half uur rijden door prachtig natuur gebied kwamen we aan bij het laatste 'stadje' om op de boot te stappen naar ons verblijf voor de komende drie maanden. De bootreis was zo indrukwekkend, in een sloep met een motor vaar je langs alle dorpjes die op losse eilandjes zijn gebouwd. Aan de oever zie je kinderen spelen in de rivier en vrouwen de was doen.

Na vijftig minuten varen kwamen we aan op Knini Paati, dit is het resort waar wij te eten krijgen en mogen genieten van het zwembad (en de Wi-Fi). Want waar wij blijven slapen is namelijk op het eiland naast Knini Paati, Toch nog iets verder varen, of met gevaar voor eigen leven de rivier oversteken te voet.

Ons huisje, tsja, hoe zal ik het zeggen.. Het is erg primitief, haha. Het was even schrikken toen wij dit allemaal onder ogen kwamen, stiekem hadden we toch op íets meer luxe gehoopt.

Uitzicht vanaf ons terrasOns huis staat op palen, wat normaal is in verband met overstromingen en dieren. Vanaf de vloer kunnen we door de planken naar de grond beneden kijken. Ramen zijn gaten in de muren met gaas ervoor. En nee beste lezers, er is geen airco of ventilatie...  Maar, ons uitzicht maakt een hele hoop goed! De foto hiernaast is het uitzicht vanaf ons huis, met twee hangmatten op het terras kan je hier heerlijk wegdromen en echt blijven kijken. Overdag kijk je naar de rivier en de oever en in de nacht kijk je naar de lucht. Want het is hier zwart donker, maar de hemel geeft licht door alle sterren. Omdat wij zo dicht bij de evenaar zitten zien wij het melkwegstelsel. De rivier die je hier op de foto van ons uitzicht ziet is de Suriname rivier, hier wassen wij onze kleding in en onszelf maar ook aangezien de water druk van onze douche niet het stof van je lijf kan wassen.

We zijn al bij het dorp geweest waar we op de scholen zullen werken. Het is een heel ander dorpje dan het mooie Delft. Toch heel gek om te zien hoe groot het verschil is tussen landen en culturen. Ze leven veel primitiever maar zijn niet minder gelukkig, stiekem misschien nog wel gelukkiger dan wij met al onze taken, werkdruk altijd haast.

Verder dan een kennismaking is het niet gekomen, er is hier een nationale feestdag van de Maroons dus hebben wij direct twee dagen vrij gekregen. Morgen gaan we weer langs om te vergaderen over de plannen en afspraken maken.

Dus later weer een update over alle nieuwe ervaringen!

Groetjes en natte plak zoenen (want het is hier bloedheet, zelfs de lokale bevolking heeft het heet)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade